Snart dags för premiärmilen!

Vecka 12 har passerat. 

Måndag: 60 min styrka med PT-Kicki

Tisdag: 5 km löpning, intervaller + löpskolning

Onsdag: vila

Torsdag: 7 km löpning

Fredag: vila

Lördag: 6 km löpning

Söndag: vila

 I tisdags var jag med på ett löppass med Urban Tribes, en inhyrd löpcoach.Vi körde först 1,5 km lugn uppvärmning. Sen löpskolning, koordinationslopp och så korta intervaller. 6 x 15 sekunder. x 3 set. Med utfallssteg som vila mellan seten! Tufft pass. Och kul! 

På torsdagen fick jag till ett härligt pass i solen på lunchen, skönt att komma ut från kontoret!

Sen skulle jag enligt schemat fått till ett längre pass på helgen. Men då det var både påskfirande och min sons 1-årsdag så hann jag inte med ett långpass. Lyckades knipa ihop en 6 km tur på lördagkvällen och får vara nöjd med det.

 Nu väntar vecka 13. Och på lördag: Premiärmilen!

Målet är att komma under 1.16Det kanske är högt satt mål med tanke på att jag bara sprungit milen 3 ggr sen omstart och den snabbaste var på 1.17.50 men jag räknar kallt med tävlingsadrenalin och att jag plockar fram allt mitt jävlar anamma jag har! :)

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.