Löpning Kläder, Skor & Prylar 6 inlägg 621 visningar

HJÄLP Vivoactiv 3

Malin Ekström
1989 • Alingsås
#1
27 maj 2019 - 11:25
Gilla 
Har en Vivoactiv 3 och helt plötsligt är inte nedladdade urtavlor tillgängliga?? Bluetooth är på, klockan ansluten och allt uppdaterat. Detta hände helt random i morse. Den hade då hoppat till en standardurtavla. Ser ut som på bild när jag ska välja... nån som har någon aning??

Tack!
Elisabeth Ankarcrona
1978 • bankeryd
#2
27 maj 2019 - 13:51
Gilla 
Har du råkat starta om klockan? Då kan nedladdade urtavlor etc försvinna...
Malin Ekström
1989 • Alingsås
#3
27 maj 2019 - 14:39
Gilla 
Nä, inte va jag vet iallafall... och dom ligger ju nedladdade på IQ och syns i klockan så som på bilden... fattar nada!!!
Elisabeth Ankarcrona
1978 • bankeryd
#4
27 maj 2019 - 20:01
Gilla 
Då vet jag inte...
Jim
1973 • Lomma
#5
28 maj 2019 - 14:36
Gilla 
Jag använder inte nedladdade urtavlor själv så jag killgissar lite. Har klockans systemprogramvara uppdaterats och gjort att urtavlorna inte är kompatibla?

Har läst lite olika förslag på vad man kan göra, mendet verkar tyvärr vara lite random om det funkar eller ej. Typ radera alla nedladdade urtavlor och radera cache för Connect-appen innan du laddar ner igen. Ett annat förslag verkar vara att radera från klockan, starta om och vänta på synkning.
Jakob
1985 • Stockholm
#6
28 maj 2019 - 16:38
Gilla 
Jag fick samma problem på min fenix 5plus i går. Dock bara med en av tavlorna, 'Race Screen'. När jag genom telefonappen försökte komma åt det kunde jag inte ansluta till IQ-store. Startade om klockan utan resultat. Men gick in i appen igen efter stund, och kom åt inställningarna för Race Screen, ändrade något litet, och synkade klockan. Då funkade det igen.

Känns lite väl random som lösning, men testa att greja runt i appen, ta bort urtavlan/ändra inställningar etc, och se om det hjälper.
Endast registrerade medlemmar kan posta inlägg till forumet. Registrera dig här eller logga in ovan.